Identifikation und Reduktion von Halo-Effekten bei der Einstellungs- und Zufriedenheitsmessung
eine Studie zur haloreduzierenden Wirkung von Designelementen und personalen Faktoren im Rahmen der Eigenschaftsbeurteilung von Smartphone-MarkenWuppertal, September 2024


Impact of severe convection on the water vapor mixing ratio in the extra-tropical stratosphere
Wuppertal, 11. Februar 2022

The importance of family bonds and their impact on social behavior of African Elephants
an analysis of 'Loxodonta africanas' olfaction, greeting behavior, holding systems, and 'in situ' vs. 'ex situ' living calvesWuppertal, 2023

Improving Artificial Intelligence performance through architectural and procedural a-priori
a case-study of optimising neural architectures for automotive applicationsWuppertal, Feb. 2022

Incoherent silicon integrated terahertz arrays
a study on applications, performance, and limitationsWuppertal, October 7, 2021

The influence of individual characteristics on crowd dynamics
Jülich : Forschungszentrum Jülich GmbH, Zentralbibliothek, [2021], copyright: 2021
Informative Funktion der digitalen Kommunikation im psychosozialen Krisenmanagement
Erkenntnisse und Grundlagen für ein psychosoziales Lagebild des digitalen RaumesWuppertal, [2025]
Innovativität und Diversität in deutschen Kulturtheatern
eine quantitative Längsschnitt-Analyse, 1995-2018Wuppertal, 13. Dezember 2022

Insights into mechanisms of secondary organic aerosol formation: Approaching atmospherically relevant conditions in an atmospheric reaction chamber
Jülich : Forschungszentrum Jülich GmbH, [2024]
Integration und Optimierung der Ladeinfrastruktur für Elektrofahrzeuge
Herausforderungen und Potenziale induktiver LadesystemeWuppertal, 2025
The interplay of simulation models and neuroimaging
Associative and semantic effects on lexical processingWuppertal, May 20, 2021
Intra- and intergenerational perspectives on health and long-term care
the role of educationWuppertal, July 2022
Introducing smartphone swiping to advertising research
three articles on motoric human–smartphone interaction and advertising effectiveness in Social MediaWuppertal, Dezember 2024
